У широкій номенклатурі сільськогосподарської техніки часто використовуються плоскі приводні ремені передачі обертання між валами, розташованими деякому віддаленні друг від друга. Чи може плаский ремінь у цьому випадку зіскочити зі свого шківа приводу?
Справді, обід не повинен дозволяти ременю «гуляти» та бовтатися на шківі. Всі плоскі приводні ремені мають тенденцію до зміщення або сповзання по плоскій поверхні. Проте, обода не плоского перерізу, тобто. мають реборди – не рекомендуються до застосування, оскільки в цьому випадку ремінь може стосуватися реборду, стиратися та зношуватися. Або ж внаслідок систематичного дотику ремінь приводу може розтягуватися і, нарешті, зіскочити зі шківа. Для утримання приводного ременя в центрі шківа застосовують наступний конструктивний прийом – зовнішня поверхня шківа виконується опуклою, краї мають номінальний діаметр, а центр збільшений діаметр. Наприклад, плоскі напрямні шківи можуть мати обід заввишки 0,4 ... 0,5 мм. Це має на увазі, що діаметр центральної частини на 0,8 ... 1 мм більше ніж діаметр на периферії обода.
Для приводних ременів класичного або вузького перерізу (шириною менше 50 мм) застосовується опуклий обід з висотою напливу на обід 0,8 мм. Для ширших ременів виконується наплив на обід заввишки 1,6 мм. Ширина напливу може становити 20-40% від ширини приводного ременя. При цьому висота напливу не повинна бути надмірно великою, інакше встановлення ременя буде надмірно трудомістким.
Ці правила пристрою виступаючих частин, які можуть потребувати змін, залежно від того, наскільки забезпечується співвісність шківів/валків, або, як дотримується прямокутна форма ременя, які можуть знадобитися вам при підборі комплектуючих.
Майте на увазі, що опуклий обід може бути неефективним для приводних ременів, які часто змінюють свій напрямок обертання. Це викликано тим, що зазвичай потрібно близько трьох обертів шківа, щоб плоский ремінь зайняв у ньому правильне становище. У таких випадках вам може знадобитися плоский ремінь з V-подібною напрямною (іншими словами – маленький клиновий ремінь, приварений до внутрішньої частини плоского ременя) і плоский шків з V-подібною проточкою в центрі. Для довідки про принцип роботи опуклих ободів дивіться малюнок нижче.